Service en retourneren

We helpen jou als consument graag een stap vooruit in de zoektocht naar het perfecte product. Daarom bieden wij onder meer uitgebreide productomschrijvingen aan en plaatsen wij reviews naar de desbetreffende producten indien nodig. Want behalve dat miskopen niet prettig zijn voor de portemonnee is het indirect ook belastender voor het milieu; je zal immers op zoek gaan naar andere producten en de miskoop beland vaak ergens achterin de kast.

Toch kan het gebeuren dat je toch af wil zien van de aankoop, of een ander, vergelijkbaar product wilt aanschaffen. Hiervoor hanteren wij een uitgebreid recht om deze producten te retourneren cq. om te ruilen.

Kwaliteit

Bij Younetics zijn wij overtuigd van de kwaliteit en functionaliteit van onze producten. Mocht het toch voorkomen dat er een verkeerd product of een product met een fabricagefout is ontvangen dan kun je contact met ons opnemen. In overleg zullen we dan je bepalen of je het product retour kunt sturen of dat we direct een nieuw product nazenden. Vanzelfsprekend zullen wij de verzendkosten hiervoor voor onze eigen rekening nemen.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar support@younetics.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Omruilen is gratis

Wil je het product omruilen voor een andere maat? Wij vinden dat dit net zoals in de winkel kosteloos moet zijn. Als je aangeeft iets te willen ruilen krijg je van ons een gratis retourbon toegestuurd. Ook de verzendkosten voor het opsturen van het vervangende product nemen wij voor onze rekening. Ook als je intussen nog een extra bestelling wilt doen dan zullen wij deze kosteloos met het omgeruilde product meezenden. Vink tijdens het bestelproces de optie "Gratis verzenden extra bestelling bij omruilen" aan.

Je hebt het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te retourneren. Laat dit ons binnen deze termijn weten via support@younetics.nl. Na het versturen van dit bericht heb je dan nogmaals tot maximaal 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen.

Wij stellen wel een aantal voorwaarden aan het retour sturen van onze producten:

  • Het product moet compleet en onbeschadigd zijn
  • Het product mag niet zijn gebruikt. Het passen van het product is uiteraard wel toegestaan.
  • Het product mag niet zijn gewassen.
  • Graag in de originele verpakking retourneren.

Annuleren

Indien je product nog niet verzonden is, heb je nog de mogelijkheid deze te wijzigen of te annuleren. Je kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen door middel van het contactformulier, dan kunnen wij in samenspraak de order aanpassen.

Retourneren

Je hebt het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Laat dit ons binnen deze termijn weten via support@younetics.nl. Na het versturen van dit bericht heb je dan nogmaals tot maximaal 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen.

Je krijgt het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen terugstorten mits het product reeds in oorspronkelijke staat ontvangen is.

Wij stellen wel een aantal voorwaarden aan het retour sturen van onze producten:

  • Het product moet compleet en onbeschadigd zijn
  • Het product mag niet zijn gebruikt. Het passen van het product is uiteraard wel toegestaan.
  • Het product mag niet zijn gewassen
  • Graag in de originele verpakking retourneren.

Indien u gebruik maakt van dit herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Younetics geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via support@younetics.nl of via het contactformulier op de website. Vermeld daarbij je ordernummer. Daarnaast hebben wij een pdf-versie van het retourformulier. Voor een spoedige (en milieuvriendelijke) afhandeling raden wij u echter aan om gebruik te maken van ons contactformulier of e-mail-adres.